Jak zmierzyć dojrzałość cyfrową firmy?

image

Jako doradcy cyfrowi często otrzymujemy od liderów biznesowych pytania o to, jak mogą zmierzyć dojrzałość cyfrową swoich organizacji. Odpowiedź jest wieloaspektowa i wykracza poza technologię. Zakłócenia cyfrowe stanowią wyraźne i aktualne zagrożenie dla firm, które nie chcą się zmienić. Liderzy muszą umieścić możliwości cyfrowe w samym sercu swojej działalności i uczynić z nich podstawową kompetencję, a nie tylko dodatek.

Jednak w miarę dojrzewania firmy, na czym należy skupić swoje wysiłki i skąd wiadomo, że podążamy właściwą drogą? Marcum Technology radzi klientom, aby zwrócili uwagę na cztery kluczowe obszary: kulturę, organizację, wiedzę i technologię.

Kultura

Ważne jest, aby stworzyć kulturę, która akceptuje porażki i zachęca pracowników do testowania nowych rozwiązań, a nie gani ludzi za próbowanie czegoś innego. Marcum prosi klientów, aby zastanowili się, w jakim stopniu są uzależnieni od możliwości cyfrowych, aby zachować konkurencyjność. Znaczne uzależnienie od technologii oznacza zazwyczaj, że możliwości cyfrowe są kluczowym elementem ogólnej strategii firmy i zasługują na uwagę prezesa i zarządu.

Aby stworzyć właściwą kulturę i myślącą przyszłościowo organizację, klienci powinni dysponować odpowiednim przywództwem. Cyfrowi tubylcy i liderzy, którzy są innowacyjni i z powodzeniem posługują się kartami bojowymi, mogą mieć pozytywny wpływ na organizację. Innym składnikiem silnej kultury jest komunikacja. To, jak dobrze organizacja komunikuje swoją wizję cyfrową jako integralną część ogólnej strategii, świadczy o sukcesie rozwoju cyfrowego.

Organizacja

Udzielając porad, zwracamy uwagę na strukturę organizacji oraz na to, czy podróże klientów są traktowane priorytetowo w stosunku do silosów funkcjonalnych. Rozmieszczenie odpowiednich zasobów w obszarach strategii cyfrowej, zarządzania i realizacji pokazuje, że rozwój cyfrowy jest wpisany w organizację. Niedawno pracowaliśmy z klientem nad wdrożeniem podejścia "cyfrowego centrum doskonałości" do transformacji cyfrowej, które polega na stworzeniu modelu operacyjnego, który jest połączony w skali organizacyjnej w celu wsparcia i rozwoju możliwości cyfrowych. Dzięki temu klient zyskał wewnętrzne możliwości cyfrowe oraz zespół ekspertów cyfrowych, którzy będą kontynuować tworzenie powtarzalnych najlepszych praktyk w zakresie zarządzania kompetencjami cyfrowymi.

Zarejestruj się za darmo, aby kontynuować czytanie

Jest to w 100% bezpłatne i zapewnia nieograniczony dostęp do najnowszych wiadomości, porad i spostrzeżeń z dziedziny księgowości. Oprócz dostępu do tego wyjątkowego artykułu, możesz również:


Blokada treści, ikona zaznaczeniaWyświetl

wszystkie treści AccountingWEB


Blokada treści, ikona zaznaczeniaKomentuj

artykułyDostęp do

treści terazZarejestruj sięMasz już


konto? Zaloguj się tutaj