Jak właściciele małych firm mogą przygotować się do przejścia na emeryturę

image

Wielu księgowych z sąsiedztwa ma klientów, którzy są właścicielami dobrze ugruntowanych, lokalnych firm, takich jak pralnia chemiczna czy popularna praktyka weterynaryjna. Mogą oni planować kontynuować pracę do końca życia, ponieważ kochają to, co robią. Ich biznes może mieć znaczną wartość bazową. Jako księgowy, możesz pomóc tym właścicielom firm przygotować się do przejścia na emeryturę. Oto pięć rzeczy do rozważenia:

1. Bądź przygotowany na zdarzenia poza Twoją kontrolą.

Być może Twój klient prowadzi lokalną pralnię chemiczną i od lat wynajmuje swoją przestrzeń od tego samego właściciela. Jeśli właściciel sprzeda budynek, następny właściciel może szybko podwoić czynsz. Co zrobi Twój klient?

Omówienie:

Twój klient musi być przygotowany na różne ewentualności, zwłaszcza jeśli okolica się gentryfikuje i sklepy są zastępowane przez kawiarnie. Czy Twój klient może znacznie przedłużyć swoją umowę najmu? Zajmij się tym teraz, zamiast czekać. Gdyby musieli się przeprowadzić, gdzie by się przenieśli? Ile by to kosztowało?

2. Budynek jest głównym składnikiem majątku.

Załóżmy, że twój klient faktycznie jest właścicielem budynku. Być może prowadzą one niski biznes, nie zarabiając dużo pieniędzy, ale są szczęśliwi. Ich sprzęt może być stary, a firma łamie nawet. W międzyczasie deweloperzy wykupują okoliczne nieruchomości, aby budować mieszkania.

Omów:

Czy Twój klient zna wartość nieruchomości bazowej? Stan może nie być głównym problemem, jeśli budowniczy jest montaż działki i zamierza rozebrać budynek. Plan emerytalny Twojego klienta może być tak prosty, jak postawienie znaku z napisem "Przejście na emeryturę po 40 latach", sprzedaż budynku i zamknięcie biznesu za znaczną sumę.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w księgowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wpisz adres e-mail *Zapisz
się

3. Następne pokolenie

. Twój klient może mieć dorosłe dzieci, które są zainteresowane dołączeniem do rodzinnego biznesu. Być może nie podoba im się praca dla kogoś innego i chcą być swoim własnym szefem.

Omów:

Rozważ pomysł wprowadzenia członków rodziny do biznesu. Może to obejmować zorganizowanie przez Twojego klienta spotkania rodzinnego i wprowadzenie Ciebie, abyś wyjaśnił, jak dobrze prosperuje firma i jaka jest jej wartość jako firmy kontynuującej działalność.

4. Wprowadź młodą krew.

Twój klient rozumie swój biznes i zdaje sobie sprawę, że nie może go prowadzić wiecznie. Paradoksalnie, może to być idealny czas na rozszerzenie! Mogą zacząć od przyjęcia pracownika, który rozumie branżę i jest gotów ciężko pracować. Ostatecznie, pracownik ten mógłby zyskać część własności w biznesie.

Omówienie:

Może to być okazja dla właściciela firmy, aby pozostać zaangażowanym, zachowując jednocześnie kluczowych klientów. Twój klient mógł już wcześniej rozważać ten pomysł, ale potrzebuje zachęty.

5. Połączenie lub wykupienie konkurenta.

Być może problemem nie jest brak sukcesu biznesowego, ale chęć właściciela do przejścia na emeryturę. Dodając lub dołączając do innej firmy, zachowuje udziały własnościowe, a jednocześnie wprowadza świeże twarze z odpowiednim doświadczeniem.

Omówienie:

Właściciel może połączyć lub nabyć istniejący biznes w tej samej dziedzinie, prowadzony przez młodszą doświadczoną osobę. Istnieje wiele powodów, dla których młodszy właściciel firmy uznałby to rozwiązanie za atrakcyjne. Może ono również przyspieszyć proces przejścia na emeryturę.

6. Wejdź na rynek private equity.

Twój klient może być właścicielem firmy, która przyciąga uwagę inwestorów private equity. Być może czytałeś artykuły opisujące, jak firmy private equity wykupują praktyki weterynaryjne. Nieoczekiwaną kategorią biznesową przyciągającą private equity są usługi pogotowia lotniczego. Firmy private equity kupują również praktyki zarejestrowanych doradców inwestycyjnych.

Omówienie:

Czy Twój klient działa w dziedzinie, w której firmy private equity dążą do kupowania mniejszych praktyk, konsolidacji i czerpania korzyści z efektu skali? To może być dobry czas dla Twojego klienta, aby sprzedać.

Dodatkową strategią jest zwrócenie się do brokera biznesowego i wystawienie firmy na sprzedaż. Może to być pierwszy wybór Twojego klienta lub taki, który już rozważał i na który się zdecydował. Jako ich księgowy, możesz poszerzyć listę potencjalnych strategii wyjścia z firmy w miarę zbliżania się do emerytury.