Jak już teraz przygotować studentów do ewolucji CPA

image

Inicjatywa CPA Evolution, której rozpoczęcie planowane jest na 1 stycznia 2024 r., zmieni treść egzaminu na licencję CPA z czterech podstawowych komponentów na trzy podstawowe sekcje: audyt, podatki i rachunkowość, z technologią i umiejętnością cyfrową włączoną do każdej z nich. Kandydaci będą również zobowiązani do wyboru jednej z trzech ścieżek specjalistycznych: Business Analysis and Reporting (BAR), Tax Compliance and Planning (TCP) lub Information Systems and Controls (ISC). Association of International Certified Professional Accountants (AICPA) oraz National Association of State Boards of Accountancy (NASBA) planują sfinalizować i ogłosić projekt planu egzaminu najwcześniej latem 2022 roku, przed opublikowaniem ostatecznego planu na początku 2023 roku.

Ewolucja CPA wpłynie na obecnych świeżo upieczonych studentów i absolwentów, ponieważ będą oni pierwszymi kohortami, które przystąpią do nowego egzaminu. Nauczyciele i pracownicy akademiccy nie powinni czekać na blueprint przed aktualizacją swoich programów nauczania i przygotowaniem swoich studentów, ponieważ mogą natychmiast zacząć włączać szerokie tematy i zestawy umiejętności zidentyfikowane w Modelowym Programie Nauczania CPA Evolution wydanym na początku tego roku. Co najważniejsze, edukatorzy powinni włączyć krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, zarządzanie danymi i ich analizę, znajomość technologii cyfrowych, rozszerzoną koncentrację na kontroli wewnętrznej i zaangażowanie w kontrolę organizacji usługowej (SOC).

Oto co edukatorzy mogą zrobić teraz, aby przygotować się do 2024 roku, od najłatwiejszych do najtrudniejszych.

Zmiany skoncentrowane na audycie: SOC, ryzyko, kontrole i systemy

Sekcja audytu egzaminu Evolution będzie miała zwiększony nacisk na zlecenia SOC i ryzyko biznesowe, systemy i kontrole. Edukatorzy powinni poruszyć te tematy na poziomie wstępnym w klasie, omawiając następujące kwestie:

  • Co to są zlecenia SOC?
  • Jak są one przeprowadzane?
  • Co muszą zrobić audytorzy, aby ocenić raport SOC od audytora usług?
  • Jakie są reakcje, jeśli raport SOC zidentyfikuje braki w kontroli w organizacji usługowej?

Zmiany ukierunkowane na technologię: Analiza danych i zarządzanie oraz kompetencje cyfrowe

Umiejętności analizy danych i zarządzania są trudniejsze dla edukatorów do wbudowania w ich programy nauczania. Digital Acumen jest nowym dodatkiem do egzaminu i koncentruje się na identyfikacji i zdolności kandydatów do reagowania na pojawiające się technologie w rachunkowości. Modelowy program nauczania wymaga od kandydatów "przypomnienia" lub "zidentyfikowania" różnych pojawiających się technologii, trendów i aplikacji. Na szczęście, przypominanie i identyfikowanie jest mniej wymagające niż "stosowanie" czy "wdrażanie", więc umiejętności te łatwiej jest włączyć do różnych zajęć.

Te cele nauczania mogą być osiągnięte poprzez wyjaśnienie uczniom różnych technologii rachunkowości i opisanie ich przypadków użycia. Studenci mogą poszerzyć swoją wiedzę, uczestnicząc w studiach przypadków opisujących audyt, sprawozdawczość finansową lub sytuację podatkową, co pozwoli im zidentyfikować najlepszą technologię księgową do wykorzystania i wyjaśnić, dlaczego ta technologia jest najlepsza. Na przykład, studenci mogą wyjaśnić, jakie przepływy pracy utworzyliby podczas testowania wpisów do dziennika podczas audytu, wymieniając parametry, które by ustawili i jaką technologię zastosowaliby do przeprowadzenia testu.

Nauczyciele nie muszą tworzyć oddzielnego kursu, aby zająć się analityką danych i umiejętnościami zarządzania. Zamiast tego, ponieważ technologia będzie zintegrowana ze wszystkimi częściami egzaminu, edukatorzy powinni przyjąć podobne podejście w klasie i zintegrować technologię i narzędzia analizy danych w całym programie nauczania. Zajęcia wprowadzające powinny zaczynać się od Excela, natomiast zajęcia średnio zaawansowane powinny zawierać zadania związane z Alteryx, Tableau, Microsoft Power BI lub innymi podobnie zaawansowanymi narzędziami. Narzędzia do automatyzacji procesów doskonale nadają się do wprowadzenia w audycie (np. testowanie kontroli podpisów lub dopasowań trójstronnych) i zgodności podatkowej (np. pobieranie danych z tego samego źródła w celu wprowadzenia ich do deklaracji podatkowej lub harmonogramu). Kursy na wyższym poziomie i kursy dla absolwentów mogą rozszerzać te narzędzia w celu zwiększenia umiejętności lub kontynuować wprowadzanie najnowszych technologii, aby sprostać zadaniom "przypominania" lub "identyfikowania" w Modelowym Programie Nauczania.

Niezależnie od przyjętego podejścia, nauczyciele nie powinni oczekiwać, że ich uczniowie z dnia na dzień staną się ekspertami w dziedzinie analityki danych i umiejętności cyfrowych.

"Największy postęp w nauce nastąpi wtedy, gdy uczniowie będą samodzielnie rozwiązywać problemy i zrozumieją ich rozwiązanie na tyle, że będą w stanie przeprowadzić innych uczniów przez problem bez pomocy profesora" - powiedział Jack Castonguay, wiceprezes ds. rozwoju strategicznego w Surgent Accounting and Financial Education.

Szeroki zakres przewodników po zasobach, filmów i instrukcji obsługi oferowanych przez dostawców nowych technologii zapewni studentom wystarczające zasoby do wykonania zadań bez dużego bezpośredniego zaangażowania ze strony nauczycieli. W rzeczywistości, wykładowcy mogą doskonalić umiejętności studentów w zakresie rozwiązywania problemów, zlecając im samodzielne rozwiązywanie studium przypadku, zadania lub projektu z wykorzystaniem zasobów produktu. Ta niezależna nauka i rozwiązywanie problemów będzie dodatkowo przygotować studentów do codziennych wymagań pracy w firmie księgowej, jak wielu starszych pracowników firmy i partnerów są mało prawdopodobne, aby być ekspertami w tych samych nowych technologii, które pracownicy pierwszej linii są używane. Firmy będą oczekiwać, że ich pracownicy podejmą inicjatywę i nauczą się dostosowywać, co edukatorzy mogą wspierać w klasie.

Zmiany skoncentrowane na umiejętnościach: Krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów

Niektóre z najbardziej pożądanych umiejętności to te, których najtrudniej nauczyć, takie jak krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów. Aby zająć się tymi umiejętnościami, nauczyciele muszą znaleźć sposób, by wyjść poza ścisły, binarny wybór treści. Zamiast pytać o zapisy w dzienniku dotyczące leasingu operacyjnego, należy podać uczniom schemat faktyczny leasingu i pozwolić im określić jego klasyfikację i roczny koszt. Można też poprosić uczniów, aby określili, w jaki sposób firma powinna skonstruować umowę leasingową, biorąc pod uwagę pewne warunki dotyczące zadłużenia. Te zadania wymagają więcej krytycznego myślenia, a mniej zapamiętywania zasad rachunkowości. Dodatkowo, włączenie do programu nauczania nowych technologii księgowych stwarza studentom wiele okazji do rozwiązywania problemów bez jasnych wskazówek. W przypadku takich zadań należy mniej skupiać się na odpowiedzi, a bardziej na procesie myślowym, który doprowadził ucznia do tej odpowiedzi, co pozwoli mu rozwinąć krytyczne myślenie. Zrozumienie "dlaczego" i "jak" staje się ważniejsze niż "co".

Wniosek

Ewolucja CPA niewątpliwie zmieni to, jakich treści uczą nauczyciele, jak nowe treści są łączone ze starszymi oraz przewagę cyfrowej wiedzy i treści technologicznych w programie nauczania. Nauczyciele i wykładowcy mogą już teraz rozpocząć wprowadzanie zmian w programach nauczania, aby przygotować się do nowego egzaminu w 2024 roku. Do czasu ukazania się ostatecznego projektu najbardziej korzystne będzie wprowadzenie w formie małych fragmentów i projektów do samodzielnej realizacji.