4 Problemy księgowe i podatkowe, z którymi często borykają się małe firmy

image

O ile firma nie jest biurem rachunkowym, właściciele małych firm muszą zatrudnić księgowego, jeśli chcą się stale rozwijać. Prowadząc własną firmę doradztwa podatkowego, zauważyłem, że wiele problemów pojawia się dość często, gdy mam do czynienia z klientami z małych firm.

Aby pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu, podzielę się z Tobą czterema najczęstszymi problemami księgowymi i podatkowymi napotykanymi przez małe firmy, dzięki czemu będziesz o krok do przodu.

Czas księgowania
Księgowość zaczyna się od prowadzenia ksiąg rachunkowych. Ważne jest, aby prowadzić doskonałą dokumentację zawierającą wpływy i wydatki. Jest to czasochłonne, dlatego zawsze zalecamy wynajęcie profesjonalnej firmy księgowej. Zysk jest jednak znaczny: Jeśli będziesz prowadzić księgowość w sposób uporządkowany, będzie to o wiele łatwiejsze, gdy nadejdzie czas rozliczeń podatkowych.

Na początku działalności prowadzenie ksiąg jest łatwe. Jednak w miarę rozwoju firmy okaże się, że zajmuje to tak dużo czasu, że nie ma go na prowadzenie działalności. Zlecając to zadanie na zewnątrz, można zaoszczędzić czas pracy i ogólnie usprawnić cały proces. Wreszcie, doświadczony księgowy zna wiele systemów i może z łatwością zintegrować system, który będzie najlepiej odpowiadał Twoim potrzebom.

Przepisy biznesowe
Istnieją federalne i stanowe przepisy oraz kodeksy podatkowe, których muszą przestrzegać małe firmy. Jeśli nie zrobisz wszystkiego prawidłowo, możesz narazić się na kosztowne grzywny i kary IRS. Ponadto te przepisy i kodeksy mogą się zmieniać co roku lub nawet wcześniej. Jest to coś, co odciąga od czasu pracy właściciela firmy, ale jest to coś, czym księgowi zajmują się zawodowo.

Księgowy będzie w stanie zrobić dla Ciebie więcej niż tylko śledzić przepływy pieniężne. Będzie on również źródłem innej przydatnej wiedzy biznesowej. Firma księgowa będzie mogła upewnić się, że zawsze przestrzegasz przepisów, masz odpowiednie zezwolenia i licencje oraz pomoże Ci uzyskać najlepsze zwolnienia podatkowe.

Krótko mówiąc, choć ich wiedza nie jest darmowa, księgowi pozwolą Ci zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy na dłuższą metę.

Brak umowy partnerskiej
Jeśli działalność gospodarczą rozpoczyna kilka osób, bardzo zalecane jest zawarcie umowy partnerskiej. Nawet jeśli prowadzimy działalność wspólnie z przyjacielem lub krewnym, i tak musimy ją zawrzeć. Należy o niej myśleć jak o "intercyzie", czyli umowie przedślubnej.

Niektóre z najważniejszych kwestii, które powinna obejmować taka umowa, to m.in:

  • Główny cel i wizję działalności.
  • Co się stanie, gdy jeden z partnerów nie będzie przestrzegał zasad.
  • Rozdział dotyczący sprzedaży firmy.
  • Wkłady majątkowe/gotówkowe wnoszone przez każdego partnera.
  • Jak podejmowane są codzienne decyzje.
  • Jak można zostać usuniętym z grona wspólników.
  • Jakie wynagrodzenia przysługują partnerowi.
  • Role i obowiązki każdego z partnerów.

Umowę partnerską należy sporządzić przed rozpoczęciem działalności. Jest to kolejna rzecz, w której może pomóc księgowy, jeśli jeszcze jej nie sporządził.

Nie rozpoczynanie działalności jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością lub korporacja
Jedną z pierwszych rzeczy, które należy ustalić, jest to, jak firma będzie nazywana dla celów prawnych i podatkowych. Można rozpocząć działalność jako jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, korporacja, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) lub spółka komandytowa. Jeśli planujesz pozostać w biznesie, korzystne może być rozpoczęcie działalności jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) lub korporacja, aby uniknąć wyższych podatków.

Uwagi końcowe
Założenie małej firmy wymaga myślenia o kwestiach księgowych i podatkowych, ponieważ sprawy finansowe mogą pochłaniać dużo czasu właściciela firmy, zwłaszcza jeśli próbuje on radzić sobie z nimi samodzielnie. Jest to coś, co najlepiej zlecić firmie księgowej lub niezależnemu wykonawcy. Celem otwarcia firmy jest odniesienie sukcesu, ale firmy często ponoszą porażkę z powodu problemów księgowych i podatkowych, z którymi borykają się właściciele małych firm, gdy ich przedsiębiorstwo dopiero zaczyna zdobywać renomę.